Petr Kocík: Realitní trh je dynamický a to mě baví. Mohu se tak neustále rozvíjet.
Jaká byla Vaše cesta ke společnosti CENTURY 21? A jak dlouho již působíte jako majitel vlastní realitní kanceláře?

Realitní kancelář CENTURY 21 Airport jsem začal budovat začátkem tohoto roku. Pokud se
ptáte na moji cestu podnikáním, tak ta začala už v roce 1994. Více než dvacet let jsem působil
jako ředitel sítě čerpacích stanic, zajišťoval jsem provoz, distribuci pohonných hmot a mezinárodní autodopravu, staral se o nemovitý majetek firmy. K realitám jsem se dostal postupně. Můj dobrý kamarád se před lety stal spolumajitelem konkurenční realitní kanceláře a dost jsem s ním o jeho podnikání diskutoval. Moje žena v této kanceláři dva roky pracovala, takže jsem měl prostor se s branží dobře seznámit. Práci realitního makléře jsem si zkusil v jedné pražské realitní kanceláři a začalo mě to opravdu bavit. A to už byl jen krok k tomu, začít pod touto značkou budovat svoji vlastní kancelář.

Čím Vás oslovila spolupráce s CENTURY 21?

S CENTURY 21 jsem se prvně setkal, když jsem se poohlížel po nemovitosti v USA. CENTURY 21 je tam zavedená značka a působila na mě od začátku jako kvalitní firma s dobrým jménem. Když jsem začátkem roku zvažoval, zda založit realitní kancelář pod vlastním jménem, nebo využít know-how zavedené sítě, byla pro mě CENTURY 21 celkem jasná volba. Po rozhovoru s majitelem české sítě, panem Tomášem Jelínkem, jsem byl pevně rozhodnutý. Líbí se mi jeho osobní a lidský přístup a fungování firmy nastavené tak, jako kdyby šlo o rodinný podnik. Je poznat, že firmu budoval od začátku a záleží mu na spokojenosti každého majitele kanceláře i makléře. Myslím si, že dobré vztahy a nastavení spolupráce mezi jednotlivými kancelářemi v rámci firmy jsou pro další růst CENTURY 21 zásadní.

Jak hodnotíte Vaši dosavadní spolupráci s CENTURY 21? Jste s Vaší kariérní dráhou spokojený?

Velké plus spolupráce s CENTURY 21 vidím v práci s klienty, kteří důvěřují spíše zavedené značce než neznámé realitce. I z toho důvodu jsem velmi spokojený, že realitní kancelář nebuduju pod svým jménem, ale právě s pomocí CENTURY 21.

Oblast realit je velmi dynamická, a i Vy musíte pružně reagovat na vývoj trhu…

Myslím, že když děláte práci, která vás opravdu zajímá, automaticky sledujete vše, co vaše podnikání může ovlivnit. Na realitách mě baví právě to, že to není nuda. Pořád se něco děje, a jak se mění svět, mění se i ceny realit. Nemám moc rád ukvapené reakce a zbrklá rozhodování a jakékoli změny kupní ceny klientům doporučuji teprve po zralé úvaze. Určitě tím nechci říct, že je špatné rychle reagovat na vývoj trhu, jen si myslím, že se vyplatí mít určitý nadhled a jednat opatrně.

Jaké jsou Vaše krátkodobé i dlouhodobé pracovní cíle a plány?

Dal jsem si za cíl, aby moje kancelář nebyla obyčejnou realitní kanceláří, která zapadne mezi ostatní. Chci, abychom vynikli a aby naše nabídka nemovitostí a služeb byla komplexní a dokázali jsme vyhovět každému klientovi, který nás osloví. Chci nabízet nejen tuzemské, ale i zahraniční nemovitosti. Podařilo se mi nastavit spolupráci s pobočkami ve Španělsku a ve Francii, jednáme o spolupráci v USA.

Můžete uvést konkrétní nástroje a benefity značky CENTURY 21, které vnímáte jako nejpřínosnější?

Opět musím vyzdvihnout dobré jméno značky, které mi pomáhá v práci s klienty, to beru jako hlavní benefit. Od začátku jsem spokojený hlavně s tím, jak funguje tým lidí v centrále společnosti. Tato podpora je pro mě hodně důležitá.

Na základě jakých kritérií si vybíráte lidi do týmu Vaší kanceláře?

Jsou určitě nějaká základní kritéria, která jsou pro tuto práci více méně daná, jako je vzdělání, přehled o trhu, flexibilita a další. Pro mě je ale při výběru nového makléře nejdůležitější asi to, aby ho opravdu bavil obchod a měl k němu alespoň z části podobný přístup jako já. Já to mám nastaveno tak, že každý prodej nemovitosti je pro mě vlastně výzva. Je to zřejmě tím, že jsem opravdu hodně soutěživý, a to se u mě promítá i do obchodování, které pak beru jako další sport. Pro svůj dobrý pocit se vždy snažím celý obchod nastavit tak, aby bylo vše naprosto perfektní, abych danou nemovitost dokázal zobchodovat a aby byli všichni po podepsání smlouvy opravdu spokojeni.

Jak se Vám v rámci této profese daří skloubit rodinu, koníčky a práci dohromady?

Jsem rád pánem svého času a práce makléře mi toto perfektně umožňuje.

Jaká pomoc značky/centrály pro Vás byla nejcennější?

Určitě pomoc se zaškolením nových makléřů. Akademie funguje perfektně, a když po absolvování školení s makléři mluvím, jsou nadšeni z toho, že kurz nebyl jen o nudném biflování realitního zákona, ale zahrnoval také praktické rady a poučení z praxe.

Další příběhy našich franšízantek:

Libuše Drozdová: Do práce se především máme těšit. To je má celoživotní zásada, kterou se řídím.

Radka Vajo: Jsem paní svého času. Můžu si jednoduše plánovat práci a užívat si i čas s rodinou.

Magdalena Gómezová: Mít vlastní realitní kancelář pro mě znamená nezávislost a flexibilitu.

Zaujal vás příběh Petra Kocíka?

Líbí se vám myšlenka podnikání v realitách?

Pojďme se spojit.

Vyplňte formulář níže a budeme vás kontaktovat nejpozději do 48 hodin, většinou ovšem dříve.

Sami nemáme rádi, když musíme někam zadávat svoje číslo, ale ze zkušeností víme, že vše se nejlépe vysvětluje po telefonu.

Přečtěte si také další příběhy našich franšízantek

Libuše Drozdová: Do práce se především máme těšit. To je má celoživotní zásada, kterou se řídím.
Můj příběh
Radka Vajo: Jsem paní svého času. Můžu si jednoduše plánovat práci a užívat si i čas s rodinou.
Můj příběh
Previous
Next